2016 – Ett bra år för UFO-Sverige

Nu går vi in på sluttampen för detta år. Snart står det inte på förrän det är julhelger och firanden ända till trettonhelgen.

För UFO-Sverige har 2016 varit ett väldigt bra år. Riksorganisationen har blivit flitigt uppvaktad i press och media tack vare dokumentären Ghost Rockets. Många har sett dokumentären och följt UFO-Sverige i vårt arbete med att undersöka ufofenomen.

UFO-Sveriges nya webbplats är också en stor källa till ett uppsving i intresse rörande vårt arbete. Många nya medlemmar och prenumeranter på våra tidningar har tillkommit under året.

Allt detta och lite till har jag skrivit i min ledare till UFO-Aktuellt nr 4 2016 som kommer senare i december.

Årets fältundersökarkurs i Kisa i oktober var även den en källa till inspiration. Många nya hade anmält sig till vår kurshelg och det blev även i år en bra tillställning. Att nya medlemmar tillkommer UFO-Sverige är naturligtvis en av de viktigaste sakerna man måste arbeta för som ordförande. Aktiva medlemmar som vill göra något med sitt ufo-intresse är varmt välkomna. Det är glädjande att se att många från kursen redan börjat undersöka ufoobservationer runt om i Sverige.

Jag vill redan nu slå ett slag för 2017 års riksstämma. Nästa år är vi i Stockholm fram på vårkanten. På stämman brukar vi ha en stor utställning med föredrag och aktiviteter. Bor ni i närheten eller vill lyssna och se hur vi gör, så rekommenderar jag ett besök. Datum blir på vårkanten någon gång. Vid nästa styrelsemöte i januari 2017 så ska styrelsen i UFO-Sverige spika ett datum. Till detta må jag återkomma.

