Ghost Rockets på SVT den 26 november.

Dokumentärfilmen ”Ghost rockets” om UFO-Sverige har nu visats ett tiotal gånger under våren på både storbild och biografdukar landet runt. Själv har jag sett dokumentären vid två tillfällen i Göteborg och jag tycker den är väldigt sevärd och lyckad. Det är en dokumentär om UFO-Sveriges arbete med att kartlägga ufofenomenet som gör vår förening rättvisa. Flera som jag pratat med som också sett den tycker likaså. Och nu är det även klart med datum när dokumentären kommer att visas på SVT.

Sveriges television kommer att visa dokumentärfilmen ”Ghost Rockets” den 26 november. När jag tittar i almanackan ser jag att det är en torsdag. Vi får hoppas på en bra tid också så många som möjligt kan se den. SVT-visningen innebär också att filmen nu har klippts ned till 58 minuter vilket innebär att nästan en kvart har försvunnit från den bioversion som en del av er har sett. Dessutom är slutet lite annorlunda.