Artikel om UFO-Sverige

Mystiska föremål rör sig på himlen över Medelpad. Genom åren har UFO-Sverige fått in 100-tals rapporter om oidentifierade flygande objekt

Citatet ovan är från en artikel som publicerades i Sundsvalls Dagblad i lördags. I den blev jag intervjuad av journalisten Leif Johansson. Hans artikel handlar om UFO-Sveriges arbete och jag tycker jag fick  mycket sagt. Det blev en ganska bra artikel där krutet mest lades på de observationer som UFO-Sverige efter undersökningar lyckats lösa.

Ni kan läsa Dagbladets artikel här!

Men som jag sa om i artikeln: ”Några av dem är fortfarande olösta mysterier.” Och det är dessa ufoobservationer som är de intressanta. För vad är det egentligen som flyger omkring på vårt himlavalv? 

Jag hoppas att vi i UFO-Sverige en dag kommer gåtans svar än närmare. För det krävs mer jobb att undersöka de fall där vi verkligen kan säga att här finns ett fenomen som vi känner alldeles för lite.

I Dagbladets artikel från i lördags går också att läsa om några av alla fall som rapporterats in till UFO-Sverige från Medelpad genom åren. Där finns också en kort filmsnutt att titta på.