Ängelholm

IMG_5638 -1UFO-Sveriges helg i Ängelholm avslutades i söndags med en promenad kring Hotell Lilton. Då hade vi i styrelsen under lördagen  hunnit med ett långt styrelsemöte, 4 timmar tog det, samt en god middag på lokal och lite nattsudd på det.

På styrelsemötet diskuterade vi ganska mycket kring kommande riksstämma. Den kommer att hållas i Östersund den 17 maj. Stämman blir nog vårens stora begivenhet och där ska bland annat jag hålla föredrag om lokala ufoobservationer från Jämtland. Jag lovar att det kommer bli intressant.

I samband med riksstämman kommer vi också uppmärksamma storsjöodjuret och andra odjur i sjöar världen över. Ett kryptozoologiskt och forteanskt fenomen som gör gällande att vattenytan kan dölja märkliga skepnader. Storsjön i Östersund är känd världen över för sitt ”odjur” och det känns självklart att UFO-Sverige knyter an till att försöka belysa denna mysterietradition.

Efter söndagspromenaden gav jag mig vidare på fler ufologiska äventyr. Jag passade på att besöka Gösta Karlssons monument i Sibirenskogen utanför Ängelholm för att sedan besöka en man i Örkeljunga som sett ett märkligt föremål på himlen i april 1998.

Men mer om det i nästkommande inlägg.

IMG_5637 - 1UFO-Sveriges styrelse tog an frisk luft innan vi skiljdes för denna gång.