Nya tag med ufo.se

Då var mitt första styrelsemöte som ordförande för UFO-Sverige avklarat. Och redan har en massa dagar hunnit rassla iväg sedan dess. Men så är det också mycket att göra som ordförande. Mer än vad man kan tro. Men samtidigt är det är roligt och intressant. Och man upptäcker nya sidor av sig själv. En av sidorna gäller min organisationsförmåga. Jag måste definitivt bli bättre på den!

I lördags, den 21 september, samlades UFO-Sveriges i Töreboda, och under tre och en halvtimme betade vi igenom dagordningen. Det viktigaste att ta med från mötet känner jag berör UFO-Sveriges hemsida. Hemsidan – ufo.se – är eftersatt och omodern. Det är inte så att ansiktet utåt på nätet glömts bort, långt därifrån, men arbetet med att hitta en kompetent drivkraft med tekniskt kunnande har visat sig svårt. Men vi jobbar vidare på det och tar med oss erfarenheterna man lärt sig på vägen. En ny hemsida kommer att dyka upp med buller och bång. Det lovar jag. Men när kan jag inte säga än.

Efter styrelsemötet samlades styrelsen vid en sjö i skogen. Tage och Christina Bång, mångåriga medarbetare och fältundersökare i UFO-Sverige, lånade ut sin stuga och bjöd på god grillad middag. Vid stugbordet under kvällen diskuterade vi vidare om allt möjligt ufologiskt och föreningsmässigt. Bland annat idéer kring kommande Riksstämma i Östersund nästa år och om Kursen i oktober. Det lovar gott inför kommande dagar och år.

20130921_192013I stugvärmen utanför Töreboda.