Snart styrelsemöte i Töreboda

20130914_210950_1

I veckan har jag pysslat en hel del med UFO-Sveriges nästkommande styrelsemöte. Dagordning har satts ihop och det blir visst mycket att diskutera och planera. Styrelsen samlas i Töreboda på lördag om en vecka. Mitt första riktiga möte som UFO-Sveriges ordförande ser jag framemot.

Det har blivit mycket skrivet också. En ledare till nästa nummer av UFO-Aktuellt ska finslipas allt eftersom natten danar. Vill även få med en liten artikel om ett intressant ufo-fall i Göteborg men den behöver kompletteras med bilder. Förhoppningsvis går de att ta på tisdag när jag åker in till universitetet för att lyssna på ett seminarium om etnoastronomi i gångna tiders Nord och Sydamerika. Och så hoppas jag hinna skriva en bokrecension.

Det har blivit mycket prat i luren också. Det börjar komma många samtal nu som rör ufos vara eller icke vara. Är det inte journalister så är det allmänt intresserade med olika teorier och behov att prata av sig och tas på allvar.

Varje vecka växer även mailkorgen. Ambitionen är att svara så fort som möjligt men ett nätbortfall iförrgår satte grus i maskineriet. Jag måste arbeta ikapp det så fort detta blogginlägg är färdigt.

Flera ufo-observationer har även trillat in. De flesta har gått att svara på, dvs observationerna har haft naturliga eller mänskliga förklaringar. Ett fall med ett grönt klot som skrämde en familj och deras hund är nog dock något helt annat. Mycket svårare att sätta fingret på, dvs ett riktigt klurigt ufo-fall av okänd härkomst.

Sedan har jag äntligen uppdaterat min teknikpark. En surfplatta har införskaffats och allt nätaktigt flyter hittills på ganska bra. Det är för mig en rejäl uppgradering som gjorts och de som saknat mig på vissa debattforum behöver nog inte vänta länge till. Nu går det snabbt att komma ut på cybervågorna och än snabbare att uppdatera bloggen min.

3 thoughts on “Snart styrelsemöte i Töreboda

  1. Teknik är roligt när det funkar som det ska🙂 Vi syns på lördag Anders! /Rickard

Kommentarer inaktiverade.