Känd från Dala-Demokraten

För ett tag sedan var jag med i lokaltidningen Dala-Demokraten. Det var min kusin, journalist på tidningen, som kom hem till mig och intervjuade mig om mitt ufo-intresse. Jag passade naturligtvis på att göra lite reklam för UFO-Sverige. Jag berättade om hur det var att vara fältundersökare och hur jag gör då.

Dagen efter publicering haglade kommentarer om mitt ”udda” intresse från arbetskollegor och människor jag träffade ute på samhället. Många verkade ha läst tidningen, men ändå inte riktigt. De flesta drog som vanligt likhetstecken mellan ufos och flygande farkoster från en utomjordisk civilisation på en främmande planet nära oss. Inte för att jag blev förvånad. Ändå var det lite egendomligt, eftersom jag just i artikeln påpekat att de flesta ufos blir ifos, efter en noggrann undersökning av oss fältundersökare.

Tack vare intervjun i Dala-Demokraten fick jag också höra av några jag kände att dom själva sett ufos. När de visste att jag höll på med att undersöka ufo-fall vågade de berätta för mig vad de varit med om. Andra kontaktade mig via email. Det jag fått höra har aldrig tidigare inrapporterats till vare sig UFO-Sverige eller någon annan ufo-organisation. Jag kommer att undersöka dessa fall och så småningom rapportera in dem till UFO-Sverige.

Många har också velat diskutera ufo-fenomenet med mig. Allt från skeptiker till troende. Det är alltid intressant att höra vad andra tycker. De flesta fascineras av ämnet och har oftast någon intressant synvinkel att komma med. Man lär sig mycket om vad folk egentligen anser och tänker då. 

Jag kommer att skriva om några av alla ufo-fall och samtal jag fick i min famn på denna blogg. Så håll utkik!

På bilden syns min faster Inger och kusin Kattis hemma i salongen.

Förresten så ledde också intervjun i tidningen till vidare äventyr i mediavärlden. Mer om detta nästa gång…

One thought on “Känd från Dala-Demokraten

  1. Vad roligt att läsa att du fått lite nya observationer att utreda.
    Det var jätteroligt att träffa dig.
    Kram K

Kommentarer inaktiverade.